• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховна робота

Система виховних завдань, через які конкретизується мета виховання у нашому навчальному закладі:

  • забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до Ії здібностей, інтересів;
  • формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
  • виховання правової культури: поваги до Конституції, державної символіки ,знання та дотримання законів;
  • забезпечення духовної єдності поколінь ,виховння поваги до батьків, старших, історії рідного народу;
  • виховання духовної культури;
  • утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, милосердя, патріотизму, доброти та інших;
  • забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорона і зміцнення їх фізичного, психічного та духовного розвитку.

Реалізація основних завдань і принципів виховання в нашій школі здійснюється у таких напрямках:

  • патріотичне виховання;
  • правове виховання;
  • моральне виховання (цей напрямок охоплює художньо-естетичну освіченість і вихованість особистості);
  • трудове виховання;
  • фізичне виховання;
  • екологічне виховання.

Для реалізації цих завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани класоводів початкових класів.

Виховна година у 4 класі.

Дуже важливо, щоб чудовий світ природи, яка оточувала дітей до школи, не зачинився перед дитиною класними дверима.

(В.Сухомлинський)

Тема: Мій рідний край – моя Земля.

Мета: ознайомити учнів екологічною ситуацією у с.Сніжки, екологічними проблемами та шляхами їх подолання; залучити до дослідницької роботи пов’язаної з навколишнім середовищем: навчити спостерігати за природою та населенням у своєму населеному пункті; створити умови для активного залучення школярів до природоохоронної освіти однолітків і дорослих; дозволити учням переконатися у значущості виконаної роботи, підбити підсумки, поставити нові цілі; виховувати гуманне ставлення до людей і природи, нести відповідальність за свої вчинки, та бежного ставлення до свого здоров’я.

Форма роботи: дослідницько – пошукова.

Обладнання: фотографії зроблені під час дослідницької роботи.

План виховної години

1. Що таке екологія, та чому її вивчення є таким важливим?

2. Екологічна ситуація с.Сніжки

а)Вода

б)Ліси

в)Грунти

г)Довкілля

Хід виховної години

Вступне слово учителя:

Природа і Вітчизна – невіддільні. У кожного з нас залишився у серці добрий куточок, де минуло дитинство: зелена левада, луки з пахучою скошеною травою, сонячний сосновий бір або тінявий гай з суничними галявинами, широке поле, де так легко і солодко дихати, стежина, обабіч якої ростуть волошки і маки, і по якій, здається, не йдеш, а летиш, неначе птах.

Учениця 1: Любіть травинку і билинку,

І сонце завтрашнього дня,

Вечірню в попелі жаринку,

Шляхетну інохідь коня.

Любіть ви сонце тепле, золоте,

Й волошку синю в полі, що цвіте.

Вишню кучеряву і рясну вербу.

І, звичайно, річку чисту голубу.

Учениця 2: Щебечуть птиці, вітер лине,

Немов дитинства дальні дні,

І кожна квітка і стеблинка

До тебе тягнуться вві сні.

А ти ідеш на небокраї

Яка краса огнів сія.

Разом з природою співає

Душа закохана твоя.

Розповідь учителя:

--- Земля дідів і прадідів наших, наша Батьківщина. На ній жили і виросли наші батьки, на ній зробили свої перші кроки і ми. На ній зростають нові покоління людей. Але в часи наших прадідів не виникало серйозних екологічних проблем. Для подолання цих еко.проблем з’явилася наука «екологія». Це слово походить від двох грецьких слів «ойкос» - «дім, житло» та «логос» - «вчення, наука». Тобто екологія – це наука про взаємовідносини живих організмів між собою та навколишнім середовищем, або про живі організми у себе дома. Екологія також вивчає, який вплив на навколишнє середовище здійснює людина і як зробити так, щоб господарською діяльністю не наносити природі шкоди. Її цікавить, яким чином навколишнє середовище впливає на здоров’я самої людини, що треба робити, аби почуватися краще. Довгий час Людина не відчувала наслідків своєї діяльності чи не звертала на них уваги. Проте, виявилось, що шкода, яку вона наносить природі, відгукується і на ній самій. У «хворій» природі людина і сама часто хворіє. Наука «екологія» вивчає також зв'язок між станом природи і здоров'ям людини. Зараз люди усвідомлюють свої помилки та намагаються їх виправити. Тому міжнародними екологічними організаціями щорічно визначаються дні, коли питанням охорони довкілля надається особлива увага. Їх часто називають «зеленими числами».

---- Які «зелені числа» календаря ви знаєте? (11 березня – День землевпорядника, 22 березня – Всесвітній День водних ресурсів, 15 квітня – День Довкілля, 17 вересня – День Працівників Лісу і т.д.)

--- Сьогодні наша вих.година присвячена екологічній ситуації нашого села. Тому ваш клас було поділено на 4 групи яким було дано завдання.

Завдання:1 група. (лісовички)

1. Чому ліс називають «легенями планети»?

2.Зустрітися з лісником та дізнатися про стан Сніжецького лісу.

3.Екскурсія до лісу та виявлення порушень правил поводження у лісі.

4.Дізнатися, які рослини ростуть у лісі, та які занесені до Червоної книги?

5. Які тварини живуть у лісі, чи дозволено полювання на них?

Завдання:2 група (водяники)

1. Дізнатися, скільки ставків, річок, джерел є в нашому селі.

2. Зустрітися з представником санітарно-гігієнічної служби, та дізнатися про стан води, яку ми використовуємо для їжі та у гоподарстві.

3.Провести екскурсію до сільських ставків, та перевірити стан води і берегів.

Завдання:3група (ховрашки)

1. Зустрітися з агрономом, та дізнатися використання орної землі, її обробіток, догляд, та фактори які впливають на зниження якості грунту.

2. Дізнатися , які грунти переважають у даній місцевості?

3. Що вирощують на полях та сільських городах сніжчани.

Завдання:4 група (санітари)

1.Побутові відходи сніжчан та шляхи їх збування.

2.Як і чи впливають електромагнітні поля на зроров'я жителів Сніжок?

3.Побутові хімічні засоби та їх вплив.

«Лісовички».

Учень 1: Ліси України…Вони здавна відігравали велике значення у житті нашого народу. Навіть герої укр.казок часто живуть не денебуть, а у лісі. І ліс завжди описується «великий», «дрімучий». За дивовижну здатність забеспечувати нас киснем, люди називають ліси зеленими друзями або легенями планети. Вони справді допомогають нам дихати, оскільки щей діють як своєрідні біологічні фактории. Забруднене повітря, проходячи крізь крони дерев й чагарників, механічно очищується від пороху та диму завдяки осіданню на повехні листя дрібних часток-забруднювачів.

Учень 2:Сніжецький ліс займає майже 433 га. Ліс для сніжчан є не тільки місцем відпочинку, але й годувальником, та джерелом тепла, оскільки газу в селі не має. В лісі переважають мішані породи дерев: дуб, ясин, граб. Дізнатися, скільки йде вирубки гектарів лісу в рік не вдалося, але напевне багато. Щоб відновити гектар вирубаного лісу потрібно багато років (50-70років).

Наш ліс є прикрасним, оскільки тяне до себе багато відпочиваючих, які не рідко приносять шкоди лісу: смітять, палять. Та ще більшої шкоди приносять кафе, що знаходяться на трасі біля Сніжок. Всі відходи та сміття вивозять до лісу, залишають або спалюють, приносячи шкоди деревам. Власники кафе не задумуються над своїми вчинками. Головне для них збагатитися.

Учень 3: У лісі росте дуже багато різних рослин, Але серед них є й такі які занесені до Червоної книги: пролісок та піднніжник. Як приємно зайти весною до лісу та вдихнути їх аромат. Та зараз щоб побачити підсніжник в лісі потрібно пройти декілька кілометрів. Чому так сталося? А тому що низька економіка в країні спонукаї жителів Сніжок до винищення та продажу цих квітів. Напевне в державі не деже серйозно ставляться до цієї проблеми, оскільки продаж підсніжників проходить з року в рік.

Учень 4:Тварин, які живуть у нас в лісі деже моло, рідко де можна побачити косулю, зайця, лисицю, дикого кабана. Полювання в лісі на цих тварин заборонено.

«Водяники»

Учень 1: Вода є однією з найбільш необхідних і найпоширениших речовин. Воно необхідна для життя, оскільки бере участь у кожному процесі, що відбувається в рослинах та в живих організмах. Вона є потужним розчинником, і живі організми використовують водні розчини для фонкціювання біологічних процесів. У Сніжках є аж сім ставків, кожен з яких живить джерельце. Та націкавішим витвором природи є двоє джерел. Одне з них біля колгоспного ставка появилося на високому пагорбі. Цієї загадки природи ніхто не береться розгадати, бо ж, зазвичай, джерела утворюються в низинах. Другою загадкою є джерело Бурчак. За легендою воно має магічну силу, викликати дощ. Спільними зусиллями Галини Вікторівни і учнів ці джерела доглядаються.

Учень 2: Окрім ставків та джерел є вода яка постачається через трубоходну мережу та криниць, яку сніжчани використовують для пиття, їжі і в побуті. Із розмови з працівником санстанції, ми вияснили, що вода в крані набагато придатніша для споживанні ніж в криниці. Кринична вода відкрита, та знаходиться набагато вище ніж вода із башні. В неї можуть попадати забруднення з повітря та стічних вод. Часто в криниці залишаються предмети із металлу: відра, ципки, замки та ін., що спричиняє їхньому розкладанню у воді. Що стосується хлорування води, то воно використовується раз на рік, хоча це зобороняється. Хлор не тільки знешкоджує бакткрії, а й дуже шкідливий для здоров'я. Ставки, які розташовані у Сніжках придатні для купання, оскільки жодного спалаху епідемії не було.

Учень 3:Під час екскурсії до ставків, боло виявлено, береги та вода ставків не засмічені. Більшість ставків де відпочивають жителі села знаходяться в оренді, тому є люди які відповідають за чистоту водом і не дозволяють смітити.

Колодязі в дуже поганому стані за ними ніхто не доглядає, хоча використовують.

Учень 4: Сільське господарство Сніжок – один з найбільших споживачів і, одночасно, забруднювачів природних вод внаслідок використання міндобрив, пестицидів та інших хімікатів, зрошування земель. До особливих видів забруднення належить також заростання водойм водоростями, гниття яких викликає захворювання і загибель риби.

«Ховрашки»

Учень 1:На території села переважають світло-сірі ї сірі опідзолені неоглеєні і глеюваті і середньосугленкові грунти. Майже 800 га.виділено під орну землю, де вирощують сою, пшеницю, жито, ріпак.

Учень 2: З роками спостерігається погіршення родючості грунту. Однією з причин є багаторазовий обробіток різними знаряддями праці за допомогою потужних і важких тракторів. Через частий обробіток землі розпилюється поверхня грунту. Глобальною проблемою є зменшення вмісту гумусу. Сьогодні дедалі більш відчутними стають негативні наслідки хімізації с/г. В ньому нагромаджується велика кількість шкідливих хімічних речовин (пестициди, сульфатами, хлоридами).Грунти також забруднюються відпрацьованими газами тракторів, комбайнів, автомобілів. Хворобу грунтів називають ерозію. Тому для подолання іі навколо поля насаджують лісосмуги.

Учень 3:Після зібрання врожаю в цьому році спалювали стерню і кріння рослин. Це категорично заборонено, тому що вогонь знищує не тільки залишки рослин, а й живих організмів які живуть в полі. Не рідко такі підпали завдавалт шкоди людям що живуть коло поля. Спалювалися їх городи із врожаєм. Безвідповідальний підпал приносить багато шкоди. Було підпалено яр в якому випасали худобу. Із за великої спеки велика частина Брикового яру згоріла.

«Санітари»

Учень 1:Під час перевірки, де сніжани дівають побутові відходи, було виявлено, що смітників та звалищ в селі багато. Деякі них такі великі, що викликають подив, де в такому маленькому селі стільки сміття. За колгоспом знаходиться великий смітник, де сміття викидають не тільки жителі села, а й відходи із кафе. Ці відходи спалюються, а дим такий, що в сусідніх хатах нема чим дихати. Не рідко жителі Сніжок смітники роблять біля власних будинків, та ще й в центрі села. Жодної мусорної коробки в біля магазинів, клуба, сіл.ради не виявлено. Керівництво села напевне жодної уваги на це не звертає.

Учень 2:На наше здоров’я електромагнітне поле, яке виділяють побутові прилади. Серед учнів спостерігається зниження працездатності, та часта втома. Широке використання комп’ютерів та моб.телефонів сприяє розвитку втоми.

Учень 3: Наше здоров'я також залежить від того, що ми їмо. Хоча більшу частину харчів сніжчани вживають з городів, все ж до столу все частіші попадають продукти із магазину поганої якості, та прострочені. За опитуваннями жителів села, вияснилося, що більша частина людей не задоволені якістю товарів, що купуються у магазині.

Підсумок виховної години

Сьгодні в Україні склалася важка демографічна ситуація, коли смертність перевищує народжуваність. Забрудненість повітря, шкідливі звички, негативно позначилися на здоров’я людей. Тому усім світом ми повинні боротися протии знищення природи, думати про те, як зберегти воду і повітря, як посадити сади. І все це потребує воістину героїчної праці. А перш за все - доброго серця, невтомних рук, та розуміння того, що без щоденної праці для збереження природи нам просто не вижити.
Кiлькiсть переглядiв: 474

Коментарi